۱۳۸۸/۰۵/۱۰

رابرت گیتس: زمان حمله اسرائیل به ایران رسیده است.(ترجمه)

رابرت گیتس: زمان حملهء اسرائیل به ایران رسیده است.

رابرت گیتس (‌ Robert Gates)، وزیر دفاع ایالات متحده، در مقاله‌ای که در<<وال استریت جورنال>>( Wall Street Journal) چاپ شده بود، بیان کرده که گمان می‌کنم الان وقت خوبی برای اسرائیل باشد تا اقدامی نظامی برعلیه ایران بکند.

______________________________

نویسنده: دوید ریس(David ‌Rees)‌.

منبع: اکزَمینر دات کام(‌ Examiner.com).

مترجم: امین.

______________________________

Robert gates

دلیل بیان این سخنان هم اینگونه مطرح شده است که: با سرعتی که ایران به سوی دستیابی به سلاح هسته‌ای پیش می‌رود ( این امکان وجود دارد که ایران تا انتهای سال جاری میلادی، به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند)، دریچه‌ء شانسی که اسرائیل بتواند پیش از مسلح شدن ایران به سلاح مذکور و عدم توان پاسخ گویی ایران به این تهاجم وجود دارد، زمان بسیار کوتاهی باز می‌ماند و رو به بسته شدن است. به زودی ارجهیت نظامی اسرائیل( در مقایسه با ایران) رو به تضعیف خواهد گذاشت؛ در نتیجه، گیت اعتقاد دارد، اگر تا پیش از پایان امسال اسرائیل به ایران حمله کند، تعجب آور نخواهد بود.

اما این درگیری چه معنایی برای آمریکا خواهد داشت؟ بدلیل همپیمانی‌ِ کلیدی که اسرائیل با آمریکا دارد، ممکن است ایالات متحده در آتی، به این کشمکش وارد شود؛ با در نظر گرفتن درگیری آمریکا در دو جبههء جنگی‌ِ‌ عراق و افغانستان( که باید اضافه کنم دو جنگی هستند که از لحاظ افکار عمومی، نامحبوب‌ هستند)، رویاروی‌ِ نظامی با ایران می‌تواند تنها به مثابهء بنزینی بر آتش باشد. اگر به این مسئله بمب گذاری‌های بی‌نام و نشان پاکستان و بحران کرهء شمالی را هم اضافه کنیم، افق روشنی برای آیندهء نزدیک را نمی‌توان مّد نظر قرار داد.

پایان.

0 نظرات:

ارسال یک نظر